Friday, July 8, 2011

Sulajuustu-ricotta-virsikukook


Käisin täna ARK-is sõidueksamit tegemas. Närv oli jubedasti sees, aga hakkama sain (Y)! Nüüd siis oligi vaja kooki teha. No tegelikult ega keegi seda ei nõudnud, aga kuna ma ei ole juba ammu (viimati venna sünnipäeva tähistamisel- 3. juulil), jah, minu jaoks on see ammu, siis tuligi üks kook valmis meisterdada. Kuna olen kunagi sirvinud minegid retsepte, kus kasutatakse sulatatud juustu, siis tahtsin seda kasutada. Paningi siis pea tööle ning enne koju tulekut lippasin poest läbi ja ostsin vajamineva kraami. Ega ma retsepti ei kasutanudki- põhja jaoks tegelikult natuke piilusin pisarakoogi retsepti. Kokkuvõtteks tuli üks üsna mõnus kook ning sulatatud juustu kasutan teine kordki küpsetistes- samas on see ka nagu odavam toorjuustu asendaja kuid seda just küpsetatud juustukookides.

Küpsetasin kooki 24 cm läbimõõduga lahtikäivas koogivormis ning sellest jagub 8-le sööjale.

Koogipõhi:
2 muna
40 g võid
natuke soola
1 spl suhkrut
0,5 tl küpsetuspulbrit
2 spl piima
100 g jahu

Täidis:
50 g + vajaduse korral 3 tl valget suhkrut
50 g Demerara suhkrut
2 suuremat muna
0,75 tl vanillisuhkrut (vanillitükikestega on kõige parem- minu arust)
200 g sulatatud juustu
500 g ricotta kohupiimapastat

Vahele:
850 ml purk konserveeritud virsikuid

Kõige pealt valmista täidis. Selleks mikserda omavahel sulatatud juust, munad ja suhkur. Kui suhkur on enamvähem sulanud lisa juurde kohupiimapasta sega ühtlaseks ja pane natukeseks külma kuniks suhkur täielikult sulab.
Koogipõhja jaoks sulata või ning jahuta. Klopi munad kergelt suhkruga läbi, lisa juurde või, sool ja piim ning sega. Sega omavahel jahu ja küpsetuspulber ning lisa vedelate ainete hulka.
Küpseta põhja 24 cm läbimõõduga lahtikäivas küpsetuspaberiga kaetud koogivormis poolküpseks 190-kraadises ahjus. Kui koogipõhja ahjust välja võtad, keera ahi 150 kraadi peale.
Poolküpsele koogipõhjale aseta peale viilutatud virsikud ning kõige peale sulatatud juustu-kohupiimasegu.
Küpseta kooki umbes tund aega. Selleks võib kuluda ka rohkem aega. Oluline on ise koguaeg koogil silm peal hoida ning vahel tikuga küpsust kontrollida.
Serveeri kooki jahtunult.

NB! Kook võib söömisel natuke laguneda (virsikukihi ja põhja vahel ei ole haakumist), seda just siis kui kui süüa kooki kuumalt. Jahtunult on enam vähem mittelagunev ;).

5 comments:

Viivika said...

Õnnitlused sooritatud eksami puhul? Kuidas oli:D?

Birgit said...

Aitäh :)! Kuule oodatust kergem. Põdeda ei olegi mõtet ;).

Viivika said...

Ma arvan küll, et ma siiski ei loobu põdemisest. Teades kuidas ma roolis ka olen:D.

Birgit said...

Natuke on ikka lubatud ;).
Sa oled saanud sõita autoga kordades, kordades, kordades rohkem. Miks siis sa ei peaks oskama!

Ja nüüd see teema lukku :D.

Viivika said...

Selg sirgu! Käed roolile ja jalad pedaalile:D! Huhh. Teeme ära edukalt!

Loodame muidugi:D.