Tuesday, August 16, 2011

Magus tšillikaste



Olen päris mitu pudelit ostnud poest magusat tšillikastet. Mulle meeldib täiega, sellepärast tahtsin ka ise selle tegemise ära proovida. Tegime jälle emaga väikest koostööd (mina askeldasin pliidi taga ja ema andis vahepeal nõu) ning tulemus tuli mõnus- selline magusapoolne ja natuke tšilline. Ainult ma ei oska öelda kuidas selle säilimisega on, sest ema ütles, et tomat on üsna kapriisne köögivili. Aga eks elame-näeme. Säilitan külmikus ja siis ei juhtu vast midagi.

umbes liitri jagu

kilo punaseid tomateid
1 pirakas sibul
1 punane tšilli (umbes 7 cm pikkune)
3 spl suhkrut (me panime moosisuhkrut, lootes, et äkki läheb seistes paksemaks, aga samas ei tea me seda, kas äädikas mõjutab paksenemist või mitte)
1 kuhjaga tl jämesoola
natuke sinepit
1 tl äädikat

Tükelda tomatid, lõika sibulad ribadeks, lisa peenelt hakitud tšillikaun(ilma seemneteta) ning keeda need tasasel tulel pehmeks. Jahuta natuke maha ja püreesta saumikseriga (mõningad tükid võivad jääda, nii ongi mõnusam). Kuumuta uuesti tasesel tulel ning lisa maitseained ja äädikas.
Pane kuumalt väikestesse pudelitesse või purkidesse. Jahuta purgid toatemperatuuril ning siis aseta külma.

3 comments:

Mumsfilibaba said...

Olen ise ammu tahtnud sellist asja teha, Olen suur tsillisober. Nüüd peab siis küll ära proovima. pildi pealt näeb küll nii hea välja :P

Birgit said...

Proovi muidugi.
Aga võibolla pead sa maitseained enda järgi veidi sättima.
Aaaajaa, seda ka, et kasuta tavalist suhkrut, sest minu arust ei andnud moosisuhkur soovitud paksust.

Unknown said...

Ma olen midagi sarnast teinud aga paksust andis paprika ja maitseks veel küüslauku sisse nomm! :)