Tuesday, April 12, 2011

Pähklid



Ma tõesti ei oska öelda miks, aga täna terve esimese tunni ajal, eesti keele, ei suutnud ma muud mõelda, kui ainult seda, et täna pean ma tegema kohe kindlasti pähkleid. Vahel mõlus mõttes ka kohupiimavahvlitorbikute valmistamine, mille ma oleks täitnud jäätise ning külmutatud mustikatega. Võitjaks jäid ikkagi pähklid. Ma teadsin, et mul on kodus kõik ained olemas, välja arvatud kondenspiim (loomulikult on parim kondenspiim suhkruga ja tootja AB Marijampoles pieno konservai oma), mida õnneks meie pisikeses külapoekeses leida võib. Enne poodi minekut oli küll selline tunne, et nagunii ei ole enam ühtegi kondenspiimapurki alles, aga poes vaatas mulle vastu päris mitu purgikest. Ja nii saingi hakkata valmistama pähkleid.
Muidugi eeldab pähklite valmistamine pähkliraudade olemasolu, mille õnnelik omanik on meie perekond :) ning samuti võtab nende valmistamine üpris palju aega. Üpris tülikas on juba kondenspiimapurgi keetmine, sest kui see ei ole piisavalt veega kaetud, siis mina olen kuulnud, et see pidavat plahvatama. Niiet väga ohtlik värk. Aga kui samal ajal pähkliraudade vahel pähklikesi küpsetada, saab silma peal hoida ka kondenspiimapurgil ja vajadusel kuuma vett juurde valada.
Retsept pärineb ema üleskirjutatud retseptide hulgast.


Umbes 60 pähklit

Tainas:
100 g võid
1/4 klaasi suhkrut
2 muna
100 g majoneesi
vaniljet
1 tl äädikat
1/3 klaasi tärklist
1 tl söögisoodat
jahu

Vahele:
1 purk suhkruga kondenspiima (poes on müügil ka juba keedetud kujul, aga mina keetsin ise)


Tegelikult on retseptis lisatud kondenspiimale pärast keetmist veel võid, šokolaadi või kakaod ja pähkleid, kuid minu arust piisab täiesti ainult kondenspiimast. Aga kes tahab, see proovigu millega iganes ;).

Kõige pealt pane kondenspiimapurk keema. Vett peab olema nii palju, et purk oleks kaetud. Samas ei ole ka hullu kui tsipake purki on kuival. Keeda keskmisel kuumusel 2 tundi. Jahuta külmas vees.

Samal ajal kui kondenspiimapurk keeb, valmista tainas. Selleks sulata või. Vahusta munad suhkru ja vanillisuhkruga. Lisa majonees ja sega korralikult läbi. Järgmisena lisa sulatatud või ja äädikas ning sega ühtlaseks. Teises kausis sega omavahel tärklis, söögisooda ja mingi pisem kogus jahu. Lisa kuivained ja sega ühtlaseks. Vajadusel lisa jahu juurde (tainas peaks olema umbes nii paks nagu on keeksi tainas). Küpseta pähkliraudade vahel mõlemalt poolt. Pähkliraudu peab määrima enne taina panemist võiga, muidu on võimatu neid pähkelid sealt lahti saada ja kuumus ei tohi olla liiga suur.

Valmis pähklitele määri peale keedetud kondenspiima ja aseta kaks pähklipoolikut omavahel kokku.

Jaa nii lihtne see oligi ;)!

No comments: