Tuesday, August 2, 2011

Šokolaadiruudud ehk brownies


Tahtsime neid Deivyga kohe kindlalt proovida kui ma talle ainult ükskord külla jõuan. Nüüd oli siis see aeg käes ja ära said brownied tehtud. Tegelikult pidime Deivyga neid koos tegema, aga tema ütles, et on mulle moraalselt toeks. Ja sellest moraalsest toest ei tulnud ka midagi välja, sest lõpuks printis ta mulle brownide retsepti välja ning tõi selle mulle "moraalseks toeks". Aga mis ma ikka teen, kui Deivyle küpsetada ei meeldi. On meil siin üks selline niisama tore tegelane ;). Ja kui nüüd brownide juurde tagasi tulla. siis need maitsesid väga hästi, aga natukene olid minu arust liiga vahune tulemus. Oleks soovinud veidike tihedamat tulemust, aga kuna tegin neid esimest korda, siis ei oska öelda kas peavadki sellised olema või mitte. Ma arvan, et järgmine kord tuleb jätta küpsetuspulber mängust välja, sest vahustatud muna peaks ise juba küpsetist piisavalt kergitama. Kindlasti proovin kunagi lähitulevikus uuesti.
Retsepti sain siit. Panin ainult vähem suhkurt ja kasutasin sarapuupähkleid. Julgelt soovitaks panna pähkleid rohkem, sest neid pidi brownide seest kohati tikutulega taga otsima.

200 g võid
200 g tumedat šokolaadi (kasutasin Bitterit)
3 muna
200 g suhkrut
100 g jahu
100 g hakitud kreeka või sarapuu pähkleid
1 tl vaniljeekstrakti
1 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl soola

Sulata madalal kuumusel või ja tume šokolaad. Vahusta munad suhkruga ja lisa või-šokolaadi segu. Lisa vaniljeekstrakt. Sega jahu pähklite, soola ja küpsetuspulbriga ning lisa munavahule. Kuumuta ahi 170 kraadini. Vooderda kandiline ahjuvorm küpsetuspaberiga. Kalla tainas vormi (24x30 cm) ja küpseta 30-35 min.
Lõika ruutudeks.

No comments: