Thursday, July 28, 2011

Tädi Maire õunakook



Kui te küsite minu käest, et kes on tädi Maire, siis ma ei oska sellele vastata, sest see retsept on emal kuskilt maha kirjutatud. Vahet ei ole kes see tädi Maire ongi, sest tegemist on elu hea koogiga. Ja kui te nüüd vaatate, miks on minu koogil kahtlase värviga moos, siis tegemist on õuna-ploomimoosiga, mis läks vahele õunte asemel, sest kelder tuleb moosidest tühjaks teha enne kui uued peale tulevad. Ma usun, et selle koogi vahele sobib igasugune moos, mis sisaldab vähemalt pool kogust õunu. Siia kirjutan ma aga originaalretsepti õige õunatäidisega mis on meil juba mitu korda järgi proovitud, aga seda tegi muidugi ema. Seekord vaatan kuidas kook minul välja kukub.

Taigen:
200 g võid
250 g nisujahu
pool klaasi külma vett
soola

Vahele:
2 l puhastatud õunu
suhkrut
pisut kaneeli

või mingit õunamoosi, nt mina kasutasin õuna-ploomimoosi

Taina jaoks haki või ja jahu omavahel, lisa vesi, näpuotsaga soola ja mudi pallikeseks. Pane kiletatult külmikusse paariks tunniks.
Täidise jaoks puhasta õunad, lisa oma maitse järgi suhkurt ja keeda poolpehmeks. Jaga taigen kahte ossa ja rulli lahti. Tõsta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ja aja õunasegu sinna laiali ning riputa pisut kaneeli. Rulli teine pool tainast sama suureks tükiks ning tõsta peale. Vajuta servad kokku ja määri pealt tee, kohvi või munaseguga (seda määrimisevärki mina ega mu ema teinud ei ole).
Küpseta 190 kraadises ahjus umbes 30-40 minutit kuni kook on pealt kuldne.
Enne söömist lase jahtuda.

No comments: