Saturday, October 29, 2011

Martsipanikattega porgandikook


Roosa, martsipanine, porgandine, magus, toorjuustuga- ütleks, et täielik naistekas ning sobiv sünnipäevatort just naisterahavale. Aga seekord oli hoopis vastupidi- tegin selle koogi isa sünnipäevaks. Ja usute või mitte, meeldis mõlemast soost esindajatele ning mis kõige imelikum, meeldis ka mu vennale, kes muidu ei ole just eriti aldis proovima kooke ja muid küpsetisi, kus on sees mingi köögivili või mingi "malts", nagu tema ütleb. Seda viimast ütles ta ükskord naadi-vanillimuffinite kohta.
Kollase martsipani asemel on mul roosa, kuna retseptis antud safranit mul ei olnud ja siis olin sunnitud värvima martsipani punapeedi abil. Aga ega see värv maitset ei muuda. Oma koogile lisasin ka poole rohkem toorjuustu ja lõikasin koogi kaheks, aga muu on kõik samamoodi nagu seda tegi Koopatibi. Kirjutan ikkagi selle retsepti siia ka veel üles ja sellisel kujul, nagu seda tegin mina.

24 cm läbimõõduga kook

Tainas:

2muna
2 dl suhkrut
1 tl vaniljesuhkrut
100 g võid
3 dl peenelt riivitud porgandit (kokkusurutult)
2 dl jahu
2 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl kaneeli
noaotsatäis riivitud muskaatpähklit

Vahele:
300 g maitsestamata toorjuustu
100 g tuhksuhkurt
1 tl vaniljesuhkurt

Martsipanikate:
u 160 g martsipani mandliga (kasutasin Kalevi oma)
vett
peenelt riivitud punapeeti
tuhksuhkrut

Taina jaoks vahusta munad suhkrutega, lisa riivitud porgand ja sulatatud või. Sega omavahel kuivained ja lisa teiste ainete hulka ning seda ühtlaseks. Küpseta lahtikäivas vormis 190 kraadi juures 30 minutit. 18 cm läbimõõduga vormi korral küpseta 175 kraadi juures 60 minutit. Jahuta ning lõika kook kaheks. Kui teed 18 cm läbimõõdus vormiga, siis saad koogi lõigata kolmeks.
Enne täidise valmistamist, valmista ette martsipan. Selleks riivi peet peenelt ning pane vähesesse vette. Lase natuke seista ning lisa tumepunane vedelik läbi sõela vaikselt martsipani hulka ja mudi käte vahel ühtlaseks. Lisa niipalju peedivett, kui punast tooni tahad. Kui mass muutub liiga kleepuvaks, lisa tuhksuhkurt. Rulli martsipan toidukile vahel ühtlaseks.
Valmista täidis. Selleks vahusta toorjuust suhkrutega ning määri kihtide vahele. Jäta natuke täidist ka martsipani ja koogi vahele, et martsipan ilusti kinni jääks.
Tarbi kooki kohe või aseta külma seisma. Minu arust kook külmas seisnuna parem.
Serveerimisel kaunista nii, nagu soovid.

Minul jäigi kook lihtsalt martsipanikatte alla, kuna lihtsalt ei jõudnud kaunistada. Aga tegelikult oli nii ka kena. Pildid olevad pallikesed on nn illustreeriva tähendusega.

2 comments:

Anonymous said...

Vau ! Olen suur kokkaja ja see blogi on tänasest mu lemmikute listis. Mulle väga meeldivad kirjeldused ja kõige rohkem meeldivad pildid, mis on suurepärased. Tavaliselt otsustan just piltide järgi mida valmistada, kuna retseptide valik on ju tohutu.. Sinu piltide põhjal teeksin ma kõik toidud kasvõi kohe ja praegu =D , Igatahes ootan huviga uusi retsepte, päikest ja suurt küpsetamisindu =) !!

Birgit said...

Seda on küll meeldiv lugeda. Eks ma üritan siin jah uusi asju prrovida ning blogin oma tegemistest. Samas olen ma teinud palju selliseid toite, mida ei ole siia saanud pannagi, aga eks üritan siis tublim olla, et oleks põnev jälgida :)!
Päikest ja küpsetamisindu Teilegi!