Wednesday, April 28, 2010

Kodujuustu-kirsikook


Selle koogi põhja retsept pärineb kuskilt internetist ja ma kasutan seda mitmetes kookides. Täidis valmis koostöös emaga. Pilt valmis kiirustades ja sellepärast ei ole see korralik :).

Tainas:
2,5 dl nisujahu
100 g võid
2 spl suhkrut
0,25 tl soola
1 munakollane

Täidis:
400 g kodujuustu (mul oli 6%)
1,5 dl suhkrut
2 spl jahu
3 munakollast
u 100 g hapukoort (mina panin maahapukoort)
4 munavalget
1 kuhjaga tl vanillisuhkrut
nõrutatud kompotikirsse (omast keldrist)

Taigna jaoks sega jahu suhkru ja soolaga, lisa juurde tükeldatud või ning haki pudiks. Lisa munakollane ja sõtku, kuni saad ühtlase taina. Tainas suru 26 cm läbimõõduga küpsetuspaberiga vooderdatud lahtikäiva vormi põhja ja küpseta 180 kraadi juures kuskil 10-15 minutit (senikaua, kuni põhi muutub helepruuniks).
Täidise jaoks vahusta suhkrud munakollasega. Sega kokku munakollasevaht, jahu ja hapukoor. Lisa kodujuust ning sega uuesti. Järgmiseks vahusta munavalged tugevaks vahuks ja sega õrnalt kodujuustusegu hulka.
Enne täidise kallamist koogipõhja peale, lase viimasel natukene jahtuda. Siis, kui koogipõhi on natukene juba jahtunud, kalla selle peale pool kogust täidisest, aseta peale kompotikirsid ja kõige peale vala ülejäänud täidis.
Küpseta kooki kuskil 30-35 minutit 180 kraadi juures. Kindlasti kontrolli küpsust puutikuga, kuna ahjud on erinevad.
Kõige paremini maitseb kook jahtunult!

Mina küpsetasin pool tundi ja kahjuks jäi natukene seest tooreks, aga mitte häirivalt. Kook koosnes ahjust välja võttes sellistest kihtidest: põhi, kirsid ja kodujuust ning õhuline osa jäi kõige peale.
Minu arust sai kook üsna maitsev :).

2 comments:

Anonymous said...

Birgit, kas ma tohin Sinu blogi linkida Farmi FB lehel?
Palun kirjuta mulle ruta.kallaspoolik@maag.ee

Birgit said...

eks ikka tohib :).