Thursday, December 20, 2012

Lihtsuses peitub võlu




Selle postituse peategelaseks on meie pere lemmikroog- soola ja suhkruga üleöö laagerdunud forell (samamoodi on lõhe, aga minu lemmikuks roosaks kalaks on ikkagist mahedamaitseline forell). Tegemist on roaga, mis süüakse ära ühe päevaga.
Alati kui ostame terve punase kala, siis ühe filee paneme meresoola, tilli ja natukese õliga ahju ning teise filee paneme õhukeste viiludena külmkappi puistates iga kihi vahele meresoola ja suhkrut. Pea ja selgroog lähevad sügavkülma kalasupi tegemist ootama, aga kindlasti tuleks sellisel juhul võtta kalal välja lõpused, sest vastasel korral võib supileem muutuda kibedaks.
Viimastel kordadel, nii umbes kahe nädala jooksul kolm korda, on kala tükeldamine ja soolamine olnud minu töö. Ega ma nüüd väga sillas ei ole sellest, aga samas on see selline mõnus nokitsemine ja soolamise käigus rändab nii mõnigi toores kalatükk õrnalt soola ja suhkru sisse kastetuna minu suhu- nonii umbes preemiaks ;)!

Süüa meeldib mulle soolaforelli koos leiva (viimastel kordadel oli selleks isetehtud puuvilja-pähklileib), avokaado, tomati, kurgi ja hunniku sidrunipipraga.

No comments: