Friday, January 7, 2011

Šokolaadimuffinid pähklišokolaadist glasuuriga


Heia, heia. Üle pika, pika, pika aja teen ma siia uue postituse. Mitte, et ma vahepeal ei oleks midagi küpsetanud, loomulikult, et olen- mitu plaaditäit napoleoni kooki, hunnik beseesid, mitu pätsi leiba, paar Pealinnakooki ja veel palju põnevat. Kahjuks ei ole ma leidnud sellist aega, et oma tegemistest sissekandeid teha, kuna muud tegemised võtavad oma aja ning kui ma midagi valmistangi, siis ei ole pildistamiseks sobivat valgust või jääb see tänu muudele asjadel soiku ja ilma pildita postitust ma teha ka ei taha.
Nüüd ma siis alustangi niiöelda "puhtalt lehelt" ning võtan ennast kokku ja katsun tihedamini anda teada oma tegemistest köögis. Alustangi siis muffinitega, mille retsept pärineb sarja 100 rooga raamatust "Muffinid 2". Selles raamatus on need muffinid nime all Ämblikuvõrgumustriga šokolaadimuffinid, aga mina panin uue nime, kuna glasuuri tegin hoopis teisiti. Maitsest nii palju, et need on head :D. Isegi mu vennale meeldisid ning ta võttis kaks tükki täna lund lükkama kaasa. Tahtis võtta kõik ülejäänud kolm, aga ma ei oleks muidu saanud pilti teha ning kohvi kõrvale ei oleks midagi olnud. Ja nii palju veel nendest muffinitest, et valmistamispäeval maitsevad kõige paremini. Kuid järgmisel päeval ei ole ka midagi viga. Ma usun, et kui või asemel panna õli, siis on need järgmine päev sama pehemed kui valmistamise päeval :).

Tainas:
50 g tumedat šokolaadi
80 g võid
1 spl piima
3 dl nisujahu
1 tl söögisoodat
1 tl küpsetuspulbrit
1 dl fariinsuhkrut
0,5 dl suhkrut
1 muna
1.5 dl hapukoort

Glasuur:
u 75 g purustatud metspähklite või muude pähklitega piimašokolaadi
u 0.75 dl hapukoort

Glasuuri koguseid ei mõõtnud. Need on rohkem silma järgi.

Tükelda šokolaad kastrulisse. Mõõda sinna ka või ja piim, sulata (mina tegin veevannis) segades ja jäta jahtuma. Sega omavahel, jahu, küpsetuspulber, söögisooda, fariinsuhkur ja suhkur. Teises kausis klopi muna hapukoorega lahti. Lisa jahusegu ja jahtunud šokolaadi-võisegu. Sega vaid nii palju, et seguneks. Ära üle sega! Tõsta kohe paberivormidega kaetud muffinipanni pesadesse. Küpseta 200-kraadises ahjus 15-20 minutit (seda on ilmselgelt palju, vähealt minu ahju kohta, mul pöördõhuga ahi ja ma küpsetasin umbes 185kraadi juures 15 minutit). Võta välja ja jäta restile jahtuma.
Glasuuri tegemiseks sulata vesivannil šokolaad. Lase natuke jahtuda ning sega hulka hapukoor. Kata muffinid glasuuriga ning võid hakata maiustama. Eriti hea on külma piimaga.

No comments: